A felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató
Beiskolázási körzet alapján: Polgárdi, Polgárdi- Kiscséripuszta, Füle, Jenő
A beiratkozásra meghatározott idő
Kormányhivatal által meghatározott időpontban.
A fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
Osztályok száma: 17
Csoportok száma: 136
Köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételeket is
Nincs tandíj.
A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és időpontjai
Tanfelügyeleti eljárás 2024.10.03-án.
Megállapítások:
A tanfelügyelet értékelése: 88,83%
- Pedagógiai folyamatok
Tevékenységek
1.1. A stratégiai és operatív tervezés koherenciájának megvalósulása.
megfelelő
1.2. Az intézményi stratégiai dokumentumok és a köznevelési célok összhangjának megvalósulása.
kiemelkedő
1.3. A stratégiai tervek megvalósulásának elősegítése a tanévekre bontott éves tervek alkalmazásával.
megfelelő
1.4. Az éves tervek és a beszámolók összhangjának megvalósulása.
megfelelő
1.5. A pedagógiai folyamatok követhetők a pedagógusok és az intézmény dokumentumaiban.
megfelelő
1.6. Az intézményi célok elérését támogató ellenőrzési rendszer működtetése.
megfelelő
1.7. Az intézményi önértékelés jogszabálynak megfelelő működtetése.
megfelelő
1.8. A pedagógiai program alapelveivel és követelményeivel összhangban álló mérési, ellenőrzési és értékelési rendszer működtetése.
fejleszthető
1.9. Az ellenőrzés és a mérés, értékelés eredményeinek rendszeres visszacsatolása.
fejleszthető
Fejleszthető tevékenységek
Szükséges a kompetenciamérés eredményeinek mélyebb és átfogóbb elemzése, és ennek függvényében meghatározni a további feladatokat és célokat. A tanulási eredmények nyomonkövetését és elemzését követően a megfelelő korrekciós lehetőségek beépítése (értékelési eredmények összekapcsolásával) javasolt a tervezési dokumentumokba.
Kiemelkedő tevékenységek
Az intézmény stratégiai dokumentumainak elkészítése az adott időszak oktatáspolitikai céljait szem előtt tartva, az intézmény saját céljaival összehangolva történik.
- Személyiség- és közösségfejlesztés
Tevékenységek
2.1. A pedagógiai programban meghatározottaknak megfelelő személyiségfejlesztési feladatok megvalósulása.
kiemelkedő
2.2. A tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztése és nyomon követhetőségének megvalósulása.
kiemelkedő
2.3. A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működtetése.
megfelelő
2.4. A pedagógiai programmal összhangban lévő önálló tanulástámogatási gyakorlat megvalósítása.
megfelelő
2.5. A pedagógiai programmal összhangban álló egészséges és környezettudatos életmódra nevelés támogatása.
megfelelő
2.6. A pedagógiai programban megfogalmazott közösségfejlesztési feladatokkal összhangban lévő tanulói együttműködés támogatása.
megfelelő
2.7. A több szinten és eredményesen szerveződő közösségépítő programok megvalósulása.
kiemelkedő
Fejleszthető tevékenységek
Ehhez a kompetenciaterülethez nem kívánunk fejleszthető tevékenységet meghatározni.
Kiemelkedő tevékenységek
Támogató szervezeti és tanulási kultúra jellemzi az iskolát, a pedagógusok módszertani repertoárja kiterjed a tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztésére, valamint a közösségépítő tevékenységre egyaránt. A fenntartható fejlődés kérdéseivel kapcsolatban a tanulók a tanórákon és azon kívül is számos programon vehetnek részt, ahol lehetőségük van a téma gyakorlati alkalmazására.
- Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények
Tevékenységek
3.1. Az eredményességi mutatók nyilvántartása, az eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása.
fejleszthető
3.2. A kiemelt nevelési és oktatási célok elvárásainak megfelelő eredmények teljesülése.
fejleszthető
3.3. A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása.
megfelelő
3.4. Kidolgozott és gyakorlatban működő a tanulók tanulási útjának követése.
megfelelő
Fejleszthető tevékenységek
Az intézményi tanulmányi eredmények és az elégedettségmérések egységes rendszer szerinti nyilvántartása, azok elemzése, és visszacsatolása. Belső mérési rendszer teljeskörű kidolgozása, figyelembe véve a külső mérési eljárás (kompetenciamérés) elvárásait.
Kiemelkedő tevékenységek
Ezen a kompetenciaterületen nem kerül sor kiemelkedő tevékenység meghatározására.
- Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
Tevékenységek
4.1. A pedagógusok többszintű együttműködésének és szakmai munkájuk intézményi célokkal összhangban történő megvalósulása.
kiemelkedő
4.2. Rendszeres, magas színvonalú belső tudásmegosztás.
megfelelő
4.3. Folyamatos és hatékony, több csatornán működő kommunikációs rendszer működése.
kiemelkedő
Fejleszthető tevékenységek
Nem kívánunk megfogalmazni fejleszthető tevékenységet.
Kiemelkedő tevékenységek
Az intézményvezető támogató attitűdje hozzájárul a pedagógusok közötti együttműködés hatékonyságának növeléséhez. Az intézményben rendszeres, szervezett és hatékony az információáramlás, valamint a kommunikáció, mely támogatja a kapcsolattartást a szülőkkel és a külső partnerekkel. Belső kapcsolatok terén erős a munkaközösségi szintű kapcsolati háló.
- Az intézmény külső kapcsolatai
Tevékenységek
5.1. A pedagógiai program céljainak megvalósítását támogató partneri kapcsolatok kialakítása.
kiemelkedő
5.2. A partnerekkel való együttműködés az intézményi dokumentumokban szabályozott.
megfelelő
5.3. A partnerek tájékoztatása rendszeres, szabályozott.
megfelelő
5.4. Az intézmény közéletben való részvétele nyomon követhető.
kiemelkedő
Fejleszthető tevékenységek
Ehhez a területehez nem kívánunk fejleszthető tevékenységet meghatározni.
Kiemelkedő tevékenységek
Az intézmény részt vesz a különböző társadalmi, szakmai szervezetek munkájában és a helyi közéletben. A pedagógusok és a tanulók aktív szerepet vállalnak a helyi rendezvényeken. Az intézmény a fenntartható fejlődés pedagógiájának megvalósítása érdekében együttműködik más intézményekkel, szervezetekkel is, támogatja a pedagógusok és tanulók részvételét olyan projektekben, amelyek erősítik a résztvevőkben a fenntartható fejlődés szemléletmódját.
- A pedagógiai működés feltételei
Tevékenységek
6.1. Az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastruktúra biztosítása.
fejleszthető
6.2. A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása.
megfelelő
6.3. Rendszeres és nyomon követhető a digitális eszközhasználat.
megfelelő
6.4. Átgondolt, tervezett, az intézmény pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő humánerőforrás-szükséglet biztosítása.
megfelelő
6.5. Magas szintű és hatékony szervezeti kultúra megléte jellemző.
megfelelő
6.6. Az intézmény hagyományápoló, hagyományteremtő tevékenysége megvalósul.
kiemelkedő
6.7. Szabályozott felelősség- és hatáskörmegosztás.
megfelelő
6.8. A munkatársak döntéselőkészítésbe való bevonása.
kiemelkedő
6.9. Innovációra nyitott szervezeti kultúra működése.
kiemelkedő
Fejleszthető tevékenységek
Az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastuktúra (elavult gépek cseréje, interaktív táblák javítása, teljeskörű wifi lefedettség) biztosítása.
Kiemelkedő tevékenységek
A szűkebb és tágabb (intézmény, település) környezet hagyományainak ápolása közösségmegtartó erejű, nevelő hatású. Az intézményvezető a stratégiai döntések előtt kikéri az érintettek véleményét. Az intézmény lehetőségeket teremt az innovációt és a kreatív gondolkodást ösztönző megbeszélésekre. A szervezeti kultúra innovációra nyitott.
- Az intézménytípusra vonatkozó nevelési, nevelési-oktatási irányelvben meghatározottak
Tevékenységek
7.1. A Kormány és a köznevelésért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott célok és a pedagógiai program összhangja.
kiemelkedő
7.2. Az intézményi tervezési dokumentumok alapja a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása.
megfelelő
Fejleszthető tevékenységek
A tervezés dokumentumaiba javasolt a megvalósulást jelző eredménymutatók beépítése.
Kiemelkedő tevékenységek
Az intézmény által megfogalmazott célok összhangban vannak a köznevelési törvénnyel, a kerettantervek cél- és feladatrendszerével. A célok meghatározásánál figyelembe veszik az intézmény sajátosságait. A tanítási módszerek és taneszközök kiválasztása rugalmas.
A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje
Szorgalmi időben: 7 – 18 óráig.
Éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai
2024. AUGUSZTUS
augusztus 21. Alakuló értekezlet .
augusztus 22. Pótvizsga felkészítés, Munkaközösség-vezetői értekezlet: a munkaterv előkészítése
augusztus 23-30. Tantermek és folyosók díszítése
augusztus 23. Pótvizsga, Ökoiskolai munkacsoport megalakulása
augusztus 26 és 29. Tanévnyitó értekezlet .
2024. SZEPTEMBER
szeptember 2. Első tanítási nap: Tanévnyitó ünnepély Polgárdin 1. órában, Jenőben 3. órában
szeptember 9-11.16.00 Szülői értekezlet Jenőben: 09. alsó: 11. felső: 10.
szeptember 17-től október 09-ig Pályaválasztást megalapozó kompetenciák online vizsgálata
szeptember 23. Munkaközösség-vezetői értekezlet
szeptember 25. Zöldítő nap
szeptember 30. Népmese napja: Hangos olvasás verseny az alsó tagozaton
szeptember 27. Mihály-napi Vásár az óvodával együttműködve, Magyar Diáksport Napja
szeptember 28. Szeretlek Magyarország! Jenőben faluprogram
szeptember 30-október 13. Állatvédelmi témahét
szeptember 30-október 4. Alsó tagozatos mérések
Boldogságóra: Boldogságfokozó hála
2024. OKTÓBER
október 1. Zenei világnap
október 4. Az aradi vértanúk emléknapja
október 7. Állatok világnapja, zöldítő nap, rajzpályázat, fotópályázat – kiállítás
október 7. Az általános iskola tájékoztatja a nyolcadik évfolyamos tanulók szüleit a középiskolai felvételi eljárás rendjéről
október 7. Idősek napja, Pályaválasztási nap az idősek otthonában Polgárdiban, Jenőben faluprogram
október 17. Oktoberfest
október 11-12. 8. évfolyam Pályaválasztási Kiállítás meglátogatása
október 22. Ünnepi műsor (az 1956. évi forradalom és szabadságharc emlékére)
Nevelőtestületi értekezlet
október 24. Matematika verseny 1-4. évfolyam
október 25. Őszi szünet előtti utolsó tanítási nap
Boldogságóra: Optimizmus gyakorlása
2024. NOVEMBER
november 4. Őszi szünet utáni első tanítási nap
november 11. Márton nap, Jenőben óvodával közös program
november 11-15. Őszi nyílt napok
november 15. Zöldítő nap: szemétszedés, folyosók szépítése
november 18. Munkaközösség-vezetői értekezlet
november 27-29. Egészségnevelési hét
november 28. Helyesírás verseny
november 29. Pályaorientációs nap
Boldogságórák: Kapcsolatok ápolása
2024. DECEMBER
december 2. Jelentkezés határideje a központi felvételi vizsgára
december 2. Adventi gyertyagyújtás
december 6. Mikulás, Mikulás foci
december 9. Adventi gyertyagyújtás a templomban, Jenőben program
december 9-13. Alsós tagozatos mérések
december 14. Karácsonyi vásár
december 15. Ünnepi műsor a városi adventen
december 20. A téli szünet előtti utolsó tanítási nap, Adventi gyertyagyújtás, Osztálykarácsony, Falukarácsony Jenőben
Boldogságóra: boldogító jócselekedetek
2025. JANUÁR
január 6. A téli szünet utáni első tanítási nap
január 9-től május 10-ig NETFIT mérés, 5-8. évfolyam
január 15. Filmklub (Téma: környezetvédelem) 5-8. évfolyam
január 17. Osztályozó értekezlet, I. félév vége
január 22. Magyar Kultúra Napja Szavalóverseny 1-4. évfolyam
január 24. Félévi értesítők kiadásának határideje
január 27. 8.00 Félévi értekezlet (tanítás nélküli munkanap)
Boldogságóra: célok kitűzése és elérése
2025. FEBRUÁR
február 8-23. Alsós farsangok
február 4-6.16.00 Szülői értekezlet felső: 4-én alsó: 5-én Jenőben: 6-án
február 20. Jelentkezési lapok továbbítása
február 22. Nyelvi nap
február 24-28. Alsó tagozatos mérések
február 24. Munkaközösség-vezetői értekezlet
február 27. Szövegértés verseny 1-4. évfolyam
Boldogságóra: Megküzdési stratégiák
2025. MÁRCIUS
március 4-től Országos mérések
március 3-7 Pénzhét 1-8. évfolyam
Tavaszi nyílt napok
március 14. Műsorral emlékezünk meg az 1848-1849-es eseményekről
március 15. Nemzeti ünnep
március 21. Víz világnapja
március 20. Sulitanoda
március Sárosdi kórustalálkozó
március 24. Nevelőtestületi értekezlet
március 24-28. Digitális témahét 1-8. évfolyam
Boldogságóra: Apró örömök élvezete
2025. ÁPRILIS
április 3. Sulitanoda
április 7-11. Fenntarthatósági hét 1-8. évfolyam
április 10-11. Első évfolyamos tanulók beiratkozása
április 11. Magyar költészet napja,Foci leendő első évfolyamos tanulók
április 15.Húsvéti játszóház
április 16. Tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap
április 28. A tavaszi szünet utáni első tanítási nap
április 11. Magyar költészet napja Irodalmi kávéház 5-8. évfolyam
április 17. A Holokauszt emléknapja 7-8. évfolyam
április 22. A Föld Napja 1-8. évfolyam
Boldogságóra: Megbocsájtás
2025. MÁJUS
május 2-10. Anyák napja osztálykeretben 1-4. évfolyam
május 5. Munkaközösség-vezetői értekezlet
május 6. A magyar sport napja 5-8. évfolyam
május 9. Madarak és Fák napja
Zöldítő nap: iskolakert és az iskolaépületek virágoskertjeinek rendezése
május 12-16. Széchenyi-hét, Irodalmi kávéház, Alapítványi est
május 17. Alkalmazotti értekezlet
május 26-30. Alsó tagozatos mérések
május 31. Gyereknap, Jenőben: az iskola és az óvoda közös programja
Boldogságóra: Testmozgás
2025. JÚNIUS
június folyamán 3-20. Erdei Iskola
Osztálykirándulások lebonyolítása
Alapítványi jutalomkirándulás
június 5. Környezetvédelmi világnap 1-8. évfolyam
június 20. Osztályozóértekezlet, ballagás
június 19. DÖK nap
június 25. 9.00 óra Tanévzáró ünnepély (8.00) 1-8. évfolyam (11.00) Jenő
június 30. Tanévzáró értekezlet
Boldogságóra: Fenntartható boldogság
Speciális közzétételi lista iskolai feladatot ellátó intézményeknek
A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
A 2023/24-es tanévben az évismétlők száma 9 fő.
A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Tanórán kívüli foglalkozások
• A napközis foglalkozások a délelőtti tanítási órák végeztével – a csoportba járó tanulók órarendjéhez igazodva – kezdődnek és délután 16:00 óráig tartanak. Szülői igény esetén a napköziben a tanulók számára 16:00 óra és 18:00 óra között az iskola felügyeletet biztosít. A napköziseknek kötelessége az utolsó óra után a napközis teremben megjelenni és a felügyelő pedagógus irányításával megkezdeni a napi programot. A napközi végeztével a tanulók az év eleji szülői nyilatkozatok alapján önállóan vagy kísérettel távozhatnak. A napközi ideje alatt csak a szülő írásos kérelmére lehet a foglalkozást elhagyni. A felvételről az iskola igazgatója dönt a fenntartó által engedélyezett maximális létszám figyelembevételével.
• A tanulószobai foglalkozás a délelőtti tanítási órák végeztével – a tanulószobára járó tanulók órarendjéhez igazodva – kezdődik és délután 16:00 óráig tart. Pontos időpontját az éves munkaterv szabályozza. A tanulószobásoknak kötelessége az utolsó óra után a tanulószoba vezetőjét megkeresni. A tanulószoba ideje alatt csak a szülő írásos kérelmére lehet a foglalkozást elhagyni.
• A napközi otthonba és a tanulószobai foglalkozásra a szülő kérésére minden tanulót felveszünk.
• A napközi otthonba tanévenként előre minden év májusában, illetve első évfolyamon a beiratkozáskor kell jelentkezni. Indokolt esetben a szülő tanév közben is kérheti gyermeke napközi otthoni elhelyezését illetve kimaradását.
• A tanulószobai foglalkozásra a tanév elején lehet jelentkezni. Indokolt esetben a tanuló tanulószobai felvétele tanév közben is lehetséges.
• Amennyiben a napközis vagy tanulószobai csoportok létszáma meghaladná a köznevelési törvényben előírt létszámot, a felvételi kérelmek elbírálásánál előnyt élveznek azok a tanulók,
• akiknek mindkét szülője dolgozik,
• akik állami gondozottak,
• akik nehéz szociális körülmények között élnek.
• A tanuló a napközis vagy a tanulószobai foglalkozásról a foglalkozás vége előtt egyedül csak a szülő írásbeli kérése alapján, vagy a szülő személyes kérésére a szülővel távozhat el. Rendkívüli esetben – szülői kérés hiányában – a tanuló eltávozására a tagintézmény vezetője vagy helyettese engedélyt adhat, miután a szülőt telefonon értesítette a rendkívüli esetről.
• A napközis és a tanulószobai foglalkozásról való hiányzást a szülőnek igazolnia kell.
• A napközis és tanulószobás csoportokban a nevelők felelősöket jelölhetnek ki (pl. tanulmányi felelős, tisztaságfelelős, játékfelelős, stb…). A felelősök feladatát és munkájuk ellenőrzését, értékelését a nevelők a csoport tagjaival együttműködve alakítják ki.
A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
Hétvégi házi feladat adható.
A házi feladat lehet:
szóbeli
írásbeli
gyűjtőmunka
kutatómunka
A házi feladatok meghatározásának általános alapelvei:
o A tanulók életkori sajátosságainak figyelembevételével kell kijelölni a feladatokat
o A feladatokat megfelelően elő kell készíteni, a megoldásukhoz szükséges eszközök minden tanuló számára elérhetőek legyenek.
o Törekedni kell a házi feladat meghatározásnál is a differenciálásra, a feladatok érdekességére, változatosságára, amivel motiváló hatását erősíti.
o A tanulókat (versenyre készülők, a tantárgy iránt aktívan érdeklődők) egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.
o Az elemi szinten a házi feladatok célja a gyakorlás, képességfejlesztés. ennek megfelelően kell meghatározni a feladatok mennyiségét és minőségét. Figyelembe kell venni a feladatokra fordított idő optimális mennyiségét, ami lehetőleg ne haladja meg az 1 órát.
o Az alsó szinten és az alsó-közép szinten a gyakorlás és képességfejlesztés mellett a tehetséggondozás, a tanulási képességek megalapozása illetve elmélyítése céljából az egyéni kutatómunka, kiselőadás, gyűjtőmunka, projekttevékenység is lehet házi feladat. Ezek elvégzésére hosszabb időtartamot kell meghatározni. Ezen a szinten is ügyelni kell a házi feladatra fordított időmennyiségre, ami lehetőleg ne haladja meg a 1,5 illetve 2 órát.
Iskolai dolgozatok
A tanulónak joga, hogy a témazáró dolgozat idejét, témáját 5 munkanappal hamarabb megismerje. Egy napon legfeljebb két témazáró dolgozat, összesen 3 írásbeli számonkérés íratható.
Annak a tanulónak, aki a vizsgán vagy az írásbeli dolgozat alatt meg nem engedett segédeszközt használ, a vizsgáját, dolgozatát a tanár elégtelenre értékelheti.
A tanulónak joga, hogy dolgozatait, írásbeli munkájának érdemjegyét, továbbá munkájában elkövetett hibáit legkésőbb 10 munkanapon belül megtudja, illetve munkáját megnézhesse. Amennyiben a dolgozatot a javító tanár a 10. munkanapon sem mutatja be a tanulónak, a diák kérheti, hogy érdemjegyét ne írják be.
Felmentés az értékelés alól csak a szakértői vélemény alapján a szülő írásbeli kérelmére adható. A kérelmet az igazgatóhoz kell benyújtani.
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje
Osztályozó vizsga követelményei: az adott tantárgy adott évfolyamon előírt követelmények
A tanulmányok alatti vizsgák időpontjai
• Félévi: A tanév I. félévét záró, az éves munkaterv által meghatározott félévi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási nap.
• év végi: A tanév végén, az éves munkaterv által meghatározott év végi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási nap.
• nyári: A nevelési év vége, augusztus hónap utolsó 10 munkanapja.
Javítóvizsga, pótló vizsga: augusztus 15-31. közötti időszakban. Pontos időpontjáról az érintetteket írásban tájékoztatja az intézmény legalább a vizsga időpontja előtt nyolc nappal. Osztályozó vizsga: osztályozó vizsgát az iskola a tanítási év során bármikor szervezhet. A pontos időpontot a nevelőtestület dönti el.
Az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma
1.a 16 fő
1.b 17 fő
2.a 18 fő
2.b 16 fő
3.a 19 fő
3.b 23 fő
4.a 16 fő
4.b 15 fő
5.a 23 fő
5.b 23 fő
6.a 18 fő
6.b 16 fő
7.a 25 fő
8.a 14 fő
8.b 14 fő
Jenő 1-3. 15 fő
Jenő 2-4. 15 fő