Az alsós pályaorientációs nap összefoglalója

Az Alsós pályaorientációs nap összefoglalója

Az Alsós Pályaorientációs Nap Összefoglalója

Az iskolánkban november 8-án megrendezett Alsós Pályaorientációs Nap izgalmas lehetőséget teremtett a diákoknak a továbbtanulás világának felfedezésére. Ezen a napon minden osztály részt vett különböző tevékenységekben és interaktív foglalkozásokon, hogy jobban megismerjék saját érdeklődésüket és tehetségüket. Íme egy rövid áttekintés a nap főbb eseményeiről, a programok osztályonként eltérőek voltak:

1.       Pályaválasztási előadások: Különböző szakemberek és vendégek érkeztek az iskolába, hogy bemutassák a saját szakmájukat és hivatásukat.

2.       Kézműves műhelyek: Az osztályok tagjai kreatív kézműves műhelyekbe látogathattak, ahol részletesebben megismerhettek néhány szakmát. A szakmájukban kiváló mesterek várták és fogadták a gyerekeket. A vendégszeretetük és felkészültségük kimagasló és megemlítésre méltó.

3.       Szerepjáték és csoportos tevékenységek: A diákok szerepjátékokon és csoportos feladatokon keresztül fejleszthették együttműködési és kommunikációs készségeiket.

4.       Karriertervezési tanácsok: A szülők és pedagógusok segítették az osztályokat megérteni a pályaválasztás folyamatát és annak fontosságát.

1.a: Az 1.a osztály izgalmas programokon vett részt a Pályaorientációs Napon. Látogatást tettek az Albán pékségben, ahol bevezették őket a pék szakma rejtelmeibe, betekinthettek a műhelybe és a sütés folyamataiba. Ezt követően ellátogattak a tűzoltóságra, ahol megismerkedhettek a tűzoltók mindennapi tevékenységeivel és a tűzvédelem fontosságával.

Az osztály tagjai továbbá aktívan részt vettek különböző feladatlapok kitöltésében, amelyek segítették őket a pályaválasztásban és a szakmák megismerésében. A nap során szerzett élmények és információk segíthetik a diákokat jövőbeli döntéseik meghozatalában.

1.b: Az 1.B osztály, Orbán-Kovács Julianna irányításával izgalmas utazást tett különböző szakmák világába. Látogatást tettek Gábor Tímea fodrász szalonában, Magócs Gábor hentesüzletében, Horváth-Pintér Kitti manikűrös és Schmidtoffer Mária pedikűrösnél is jártak, valamint ellátogattak a Mihályi pékségbe, ahol megismerkedtek a kenyérsütés fortélyaival.

2.a:A 2.a osztály számára a Pályaorientációs Napot izgalmas és interaktív tevékenységekkel tette tartalmassá Őrsiné Juhász Mónika. Az osztályt csoportokra osztották (3 csoport, összesen 18 diák), és minden csoport választott saját nevet. A csoportok részt vettek különböző foglalkozásokkal kapcsolatos feladatokban, például összekötős rejtvények, puzzle készítés (vágás és ragasztás), színezés és labirintus várta a gyermekeket ezen a napon. Mindegyik feladat után pontokat kaptak a diákok, és a nap végén kihirdették az 1., 2. és 3. helyezett csapatokat. Mindenki meglepetés ajándékot kapott a részvételért. A tanóra kezdetén beszélgettek a különböző szakmákról, a szülők foglalkozásáról és munkahelyükről. Ezen kívül egy játék is színesítette a napot: „Amerikából jöttem.” Az osztály minden tagja aktívan részt vett az eseményen, és reméljük, hogy sok hasznos információt szereztek a különböző szakmákról és a pályaválasztásról.

2.b: Az 2.b osztály, amelyet Régerné Benedekfi Klára osztályfőnök vezet, szintén aktívan részt vett az Alsós Pályaorientációs Napon. Ebben az osztályban interaktív feladatok keretében mélyedtek el a különböző mesterségek világában, ahol a diákok gyakorlati tapasztalatokat szereztek és felfedezték a különböző szakmák rejtelmeit.

3.a: A Pályaorientációs Nap rendkívüli élményekkel gazdagította a 3.a osztályt, Kalmár Ildikó irányításával. A diákok izgalmas kirakókkal játszottak, melyek a különböző foglalkozásokhoz kapcsolódtak, és társaiknak kellett kitalálniuk azokat. Ezen kívül számos feladatot oldottak meg, amelyek segítették őket a különböző szakmák világának megértésében. Kreativitásukat és jövőbeli elképzeléseiket pedig lerajzolták, bemutatva, hogy milyen pályákat képzelnek el maguknak. Nem csak szórakoztató volt a részvétel, hanem segített is a diákoknak a pályaválasztásban és saját érdeklődési körük felfedezésében.

3.b: Németh Gyuláné irányításával, a 3.b osztály 37 különböző munkahelyet gyűjtött össze a városközpontban a Pályaorientációs Napon.

4.a: Rimaszombati Bea vezetésével a 4.a osztály csoportmunkában dolgozott. Az egyik csoportnak a másik csoport számára kellett bemutatnia egy foglalkozást, majd a bemutatást követően a diákoknak a foglalkozással kapcsolatos állítások közül kellett érvelniük mellette és ellene, és kiválasztaniuk, hogy melyik tartozik az adott foglalkozáshoz.

4.b: A Pályaorientációs Nap során a 4.b osztályosok interaktív beszélgetés keretén belül tudtak meg információkat az őket érdeklő szakmákról. A játék sem maradhatott el: „Amerikából jöttünk” kiválóan alkalmas a különböző mesterségek jellemző mozdulatainak bemutatására. A délelőtt vége felé, az esemény összegzéseként, a diákok lerajzolták azt a foglalkozást, ami a leginkább érdekli és vonzza őket. Ez a gyakorlati megközelítés lehetővé tette számukra, hogy a nap során szerzett tapasztalataikat és gondolataikat kreatív módon fejezzék ki.

Sütő Zsolt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Related Posts